0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
شامپوهای فری سولفات

شامپوهای فری سولفات یا شامپوهای بدون سولفات نسل جدیدی از شوینده های مو هستند. سولفات موجود در اغلب شامپو ها می تواند به بافت مو ها آسیب وارد کند. به همین دلیل برای حفظ سلامت و حالت لختی مو از شامپوهای فری سولفات استفاده شود.

شامپوهای شیمیایی عمدتا برای ایجاد خاصیت دترجنتی و شویندگی از ترکیبی به نام سدیم لوریل سولفات (به اختصار SLS) یا آمونیوم لوریل سولفات استفاده می کنند. این ترکیب به علت ساختاری که داراست، می تواند برای موها تمیز کننده باشد. اما SLS یک عیب بزرگ دارد و آن هم حضور سولفات است.

سولفات موجود در شوینده ها می تواند به مو ها، پوست سر و به طور کلی بافت زنده آسیب وارد کند. خشک شدن مو ها، وز شدن موها، شوره پوست سر و جوش زدن پوست سر تنها برخی از عوارض استفاده از شامپوهای سولفات دار است. به همین منظور و برای مراقبت بیشتر از موها و حفظ سلامت موها شامپوهای جدیدی روانه بازار شده اند که سولفات ندارند. شامپوهای فری سولفات نسل جدید شامپو ها هستند که این ویژگی ها را دارند.

البته سولفات ها و ترکیباتی سولفاته سمیت ندارند و صرفا تحریک کننده هستند. حضور سولفات به هیچ عنوان باعث سرطان زایی نمی شود و ترکیبات سولفاته بابت گروه سولفات خود سرطان زا نیستند. اما این ترکیبات می توانند پاسخ های التهاب را در بافت زنده القا کنند و همینطور باعث ایجاد موخوره و از دست رفتن سلامت مو بشوند.

شامپو های فری سولفات را می توانید با عبارت SLS free یا SDS free بشناسید. در شامپو هایی که در ترکیب شیمیایی خود سولفات دارند، در بخش مواد تشکیل دهنده به سدیم لوریل سولفات اشاره شده است.

مزایای استفاده از شامپوهای فری سولفات

یکی از اصلی ترین دلایل کف کردن شامپو و مواد شوینده، حضور ماده سدیم لوریل سولفات است. بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند که شویندگی یک شامپو یا صابون با کف کردن آن رابطه مستقیم دارد. در حالیکه شویندگی و قدرت تمیز کنندگی مواد شوینده ارتباطی به میزان کف تشکیل شده ندارد.

شامپوهای فری سولفات علی رغم اینکه کف زیادی تشکیل نمی دهند قدرت تمیز کنندگی بالایی دارند و هرگونه چربی و میکروب را از مو ها دور می کنند. این شامپو ها همچنین با مواد مغذی و روغن های مفیدی نیز غنی می شوند.

تولید کف بیش از حد می تواند سبب تخریب لایه بیرونی پوست سر و ایجاد شوره شود. همچنین موهای رنگ یا کراتینه شده یا به طور کلی موهایی که تحت تیمار و مراقبت هستند، در مجاورت کف زیاد خاصیت خود را از دست می دهند. مو های رنگ شده بر اثر شستشو با کف زیاد و شامپوهای سولفات دار رنگ خود را از دست می دهند و کدر می شوند و اصطلاحا رنگ آن ها می میرد.

علل استفاده از شامپوهای فری سولفات

حفاظت از موهایی با شرایط خاص عمدتا با شامپوهای فری سولفات انجام می شود. یکی از دلایل اصلی استفاده از شامپوهای فری سولفات حافظت از موهای کراتین یا رنگ شده است. شامپوهای فری سولفات می توانند به ماندگاری رنگ و لختی پس از کراتینه شدن موها کمک کنند.

ساختار مو از رشته های کراتین و اسید های آمینه سیستئین تشکیل شده است. این ساختار می تواند با گروه های سولفات پیوند هایی برقرار کند و حالت مجعدی را به مو ببخشد، به همین دلیل سولفات موجود در شامپوهای حاوی سولفات درگیر واکنش ناخواسته با مو می شوند و مو ها را از حالت کراتینه و لخت خارج می کنند. همچنین واکنش ناخواسته سولفات و حضور مو در معرض سولفات می تواند سبب وز شدن و از بین رفتن سلامت مو ها شود.

بسیاری از افرادی که مرتب با شامپوهای شیمیایی موهای خود را شستشو می دهند در دراز مدت دچار موخوره می شوند. به این ترتیب ساقه موی آن ها از یکدیگر باز می شود و علاوه بر ظاهر نه چندان زیبا، مو را شکننده و آسیب پذیر می کند. استفاده از شامپوهای فری سولفات از این موارد جلوگیری می کند.

انواع شامپوهای فری سولفات

شامپوهای فری سولفات یا SLS free  را این روز ها کارخانه های بسیاری تولید می کنند. شامپوهای فری سولفات هم توسط کارخانه ها و تولیدکننده های داخلی و هم توسط تولیدکننده های خارجی روانه بازار می شوند. شما می توانید شامپوهای فری سولفات خارجی درجه یک و با کیفیت را از فروشگاه ها تهیه کنید.

شامپوهای فری سولفات برند های مختلف تنظیم کننده های مختلفی نیز دارند که به حفظ سلامت و لطفات و پاکیزگی مو ها کمک می کند. برخی از شامپوهای فری سولفات شامل موادی مثل قند های طبیعی هستند که به تغذیه ریشه مو و رشد بهتر مو کمک می کنند. برخی دیگر شامل روغن آرگان و موادی هستند که به لطافت، درخشندگی و پاکیزه ماندن موها کمک می کنند.

از معروف ترین شامپوهای فری سولفات می توان به شامپوهای لوره آل، سی گل، ایوروشه و محصولات شواترزکوف اشاره کرد. این محصولات علاوه بر استفاده از ترکیبات عاری از سولفات و مواد شیمیایی مضری نظیر پارابن و متیل پارابن، مواد مفید و مغذی بخصوصی نیز دارند که به تقویت سلامت مو ها کمک می کند.

خرید شامپوهای فری سولفات

خرید شامپوهای فری سولفات از برند های مخلتف داخلی و خارجی امکان پذیر است. کیفیت شامپو اهمیت زیادی دارد و تاثیر مستقیمی بر سلامت موها می گذارد. به همین دلیل توصیه می شود شامپوی فری سولفات را تنها از فروشندگان معتبر و به صورت درجه یک خریداری کنید.

اغلب شامپوهای فری سولفات با کیفیت به صورت وارداتی هستند. هزینه خرید شامپوهای فری سولفات از فوشگاه های شهر های مرکزی که به بازار های آزاد دسترسی ندارند اغلب بالاست. اما خرید از فروشنده هایی که اجناس را به صورت مستقیم وارد می کنند و بدون واسطه به فروش می رسانند می تواند قیمت تمام شده برای شما را تا حد زیاد و قابل توجهی کاهش دهد.

شما می توانید شامپوهای فری سولفات درجه یک و با کیفیت را با قیمتی مقرون به صرفه از فروشگاه ما خریداری کنید. با خرید از فروشگاه ما می توانید هم از کیفیت محصول خریداری شده و هم از مقرون به صرف بودن قیمت آن و محاسبه نشدن هیچگونه کارمزد واسطه اضافه ای آسوده خاطر و مطمئن باشید.