0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
اصول مراقبت از موهای کراتین شده

مراقبت از موهای کراتین شده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع بعد از عمل کراتین مرحله جدیدی  از مراقبت آغاز خواهد شد، چرا که بافت مو به دلیل استفاده از مواد شیمیایی دچار یکسری تغییرات می شود. همچنین اگر به موهای کراتین شده خود رسیدگی نکنید، موهای شما به حالت اولیه باز می گردد و کراتین آن ها از بین می رود. در واقع مدت زمان ماندگاری و دوام کراتین مو به نوع مراقبت از مو بستگی دارد. لازم به ذکر است که دوام کراتین معمولا ۳ تا ۵ ماه است. از اینرو به هر اندازه مراقبت از موها اصولی و دقیق باشد، کراتین مو دوام بالایی را دارد.

آشنایی با روش ها و اصول حرفه ای مراقبت از موهای کراتین شده

بهتر است بدانید کیفیت مواد کراتینه، سالن و مهارت فردی که کراتین را انجام می دهد، نقش مهمی را در کراتین کردن موها ایفا می کنند. علاوه بر این فاکتورهای ذکر شده، مراقبت از موهای کراتین شده مسئله بسیار مهمی در ماندگاری و کسب نتایج رضایت بخش است. از اینرو لازم است به صورت مختصر با برخی از اصول و روش های مراقبت از موهای کراتین شده آشنا شوید.

عدم شست و شوی موها بعد از کراتین کردن:

بعد از کراتین کردن موها بهتر است تا چند روز از شست و شوی موهای خود جلوگیری کنید. همچنین برای کسب نتیجه بهتر باید از شنا کردن و بیش از حد عرق کردن خودداری کنید. رعایت این نکات باعث می شود که کراتین به بهترین شکل به موهای سر شما نفوذ کند. بنابراین رعایت این نکات باعث نتیجه بهتر و حفظ ماندگاری و دوام کراتین موهای شما می شود.

اصول شست و شوی موهای کراتینه شده:

از آنجا که عمل کراتینه کردن موها روغن طبیعی مو را از بین می برد، لازم است رطوبت موها را به خوبی حفظ کنید. بنابراین جهت حفظ رطوبت موها در یک سطح مناسب بهتر است از یک مرطوب کننده و نرم کننده با کیفیت استفاده کنید. انتخاب شامپو و نرم کننده هایی که برای موهای کراتین شده طراحی شده اند، بهترین گزینه به شمار می آیند. بهتر است از شامپو و نرم کننده هایی استفاده کنید که فاقد پارابن و سولفات هستند. لازم به ذکر است که این نوع شامپو و نرم کننده ها باعث ماندگاری و دوام بیشتر کراتین موها می شوند و از طرفی به موها آسیب کمتری را وارد می کنند. برای شست و شوی موهای خود لازم است از شامپوهایی که دارای فرمول سولفات سدیم هستند هرگز استفاده نکنید، چرا که کراتین موهای شما را از بین می برند.

عدم استفاده از ابزارها و محصولات حالت دهنده مو:

یکی دیگر از روش های مهم مراقبت از موهای کراتین شده عدم استفاده از وسایلی همچون فر کننده مو، اسپری مو، اتو مو، موس مو، ژل مو و ... است. برای ماندگاری و دوام بالای کراتین موهای خود سعی کنید حتی الامکان از این محصولات استفاده نکنید.

محافظت از موهای سر در مقابل آب استخر و نور خورشید:

بعد از کراتین کردن موهای خود حتی الامکان از رفتن به استخر خودداری کنید. در مواقع ضرورت باید از موهای خود در هنگام شنا کردن به خوبی مراقبت و آن ها را به طور کامل پوشش دهید. باید به گونه ای موهای خود را بپوشانید که به هیج وجه با آب کلر دار استخر تماس نداشته باشد. همچنین لازم است بعد از شنا کردن موهای خود را آبکشی کنید تا کلر موجود در آب استخر بر روی موهای شما باقی نماند. لازم به ذکر است که آب کلر و شور کراتین مو را از بین می برد. همچنین بهتر است در صورت ضرورت برای شنا، موهای  خود را توسط نرم کننده ایی که به آبکشی نیاز ندارد ماساژ دهید، زیرا این کار موجب می شود شوری آب و کلر به موهای سر شما نفوذ نکند. همچنین بعد از کراتین کردن باید از موهای سر خود در مقابل نور آفتاب به خوبی مراقبت کنید. برای این کار می توانید موهای سر خود را با روسری، شال و کلاه بپوشانید تا آسیب کمتری به آن ها وارد شود و کراتین آن ها حفظ شود.

پیچیدن و محافظت از مو در شب:

یکی از نکات دیگر در ادامه معرفی روش های مراقبت از موهای کراتین شده پیچیدن و محافظت از مو در شب است. این کار از تارهای ظریف مو به بهترین شکل در خواب محافظت می کند. همچنین باعث می شود صبح روز بعد راحت باشید. در صورتی که از کاورهای مو و یا یک محافظ خارجی مانند رویه بالش استفاده می کنید این کار لازم و ضروری است.  همچنین زمان خوابیدن بهتر است از بالش های ساتن یا ابریشم استفاده کنید، زیرا این نوع بالش ها رطوبت موها را به خوبی حفظ می کنند و میزان اصطکاک بین بالش و مو را کمتر می کنند.

انتخاب مدل موهای مناسب:

برای مراقبت بهتر از موهای خود بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که انتهای موهای شما را بالا و به دور از نور نگه می دارد. زیرا این کار باعث می شود انتهای مو، رطوبت خود را به خوبی حفظ کند. در واقع این مدل موها منجر به سلامت کلی موهای شما خواهد شد.

کوتاهی موهای کراتینه شده:

از آنجا که انتهای مو یکی از آسیب پذیرترین و قدیمی ترین قسمت های مو به شمار می آید، به مراقبت بیشتری نیاز دارد. در واقع این قسمت ها ممکن است بدون مراقبت خشک شوند، از اینرو بهتر است در صورت مشاهده خشکی و موخوره در انتهای مو آن را کوتاه کنید.

استفاده مداوم از نرم کننده مو:

نرم کننده تاثیر بسیار زیادی بر حفاظت و مراقبت از موهای کراتین شده دارد، از اینرو بهتر است یک نرم کننده مناسب و با کیفیت را انتخاب کنید. در واقع نرم کننده ها نقش بسیار مهمی را در حفظ رطوبت و نرم کنندگی موها ایفا می کنند. نرم کننده ها از طرفی بهترین گزینه جهت حفظ کراتین مو محسوب می شوند. همچنین ماسک مو نرم کننده دارای تاثیر بسیار زیادی در حفظ کراتین موها است. بنابراین بهتر است از نرم کننده و ماسک مو نرم کننده به جای وازلین و دیگر روغن های طبیعی استفاده کنید.

برای تهیه بهترین کراتین ها از لینک زیر استفاده کنید.

خرید کراتین